רוצים להשקיע? אל תאחרו את הרכבת! בנק ישראל פרסם תקנה חדשה שהופכת את עולם הנדלן!

בנק ישראל מנסה את כל הדרכים לבלום את מחירי הדיור והפעם הוא החליט לעשות זאת על הגב של המשקיעים ומשפרי הדיור. בנק ישראל מאמין שאם הוא יצליח לבלום את המשקיעים, ממילא מחירי הדיור יפסיקו לעלות. לכן, הוא פרסם תקנה שמטרתה להפריע למשקיעים להשקיע, כלומר לקנות דירות חדשות.

בכתבה הבאה נתייחס קצת לעניין, למה? איך? כמה? וכיצד?

איזו תקנה פרסם בנק ישראל?

בנק ישראל תיקן שלא יתאפשר להלוות יותר בשום אופן הלוואות להשלמת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס. אנשים, בעיקר משקיעים, שיעבדו את הבית שלהם וקיבלו בתמורה הון עצמי לרכישת נכס חדש. ההלוואה להון עצמי ניתנה בדרך כלל בתנאים אטרקטיביים ביותר כך שכל אחד יוכל להשתמש בה. במקום לקבל מהבנק עד 50% מימון הם קיבלו 100% מימון. מה שקרה הוא שכל אחד יכול היה להפוך למשקיע ולקנות נכסים ללא בעיות. בשוק הנדל"ן המחיר מושפע מהיצע מול ביקוש. ככל שיש יותר ביקוש ומעט היצע, המחירים עולים וכן להיפך. לאחר כל הניסיונות להעלאת ההיצע שזהו הפתרון האידיאלי, החליט בנק ישראל לטפל גם בצד השני, הביקוש. אם יהיו פחות משקיעים יהיה פחות ביקוש לדירות וממילא תחול ירידה במחירי הדירות במשק. 

סיבה נוספת לכך שהבנקים מסרבים להלוואה הזו היא שזו עקיפה בוטה של ההוראה שלהם. בנק ישראל כבר מזמן אוסר על מימון מלא לנכס. לא יותר מ 50% מימון למשקיעים; 70% למשפרי דיור; ו-75% לדירה ראשונה. בהלוואה להון עצמי נותן הבנק ללקוח הרבה יותר מאחוזי המימון המותרים לפי חוק. 

מכל הסיבות הללו החליט בנק ישראל לשים סוף למשחקים. אין הלוואות למטרת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס. לא משנה לאיזו מטרה ולמי. 

מה קורה עם משפרי הדיור?

משפרי הדיור גם הם נעזרו בהלוואת הון עצמי. הם שיעבדו את הנכס שלהם ובתמורה הם רכשו דירה חליפית. על פי תקנת בנק ישראל הם לא יוכלו לעשות זאת יותר אלא יצטרכו לחפש אלטרנטיבות אחרות. כשבנק ישראל קיבל על כך מחאה חריפה הוא החליט להקל מעט על משפרי הדיור אך זה לא מנע לחלוטין את הנזק.

ההלוואה שיוכלו הלקוחות לקבל היא הלוואת גישור בלבד! הלוואת גישור זו לא הלוואה רגילה שמחזירים תשלומים כמו במשכנתא, אלא הלוואה שמחזירים את כל סכום ההלוואה בפעימה אחת. בסך הכל  עד היום גם היו הרבה משפרי דיור שלקחו הלוואת גישור אך לא לכולם זה היה נוח ורבים העדיפו את הדרך השנייה שנשללת מהם בקרוב.

האם מחירי הדירות אכן ירדו בעקבות התקנה?

רוב המומחים טוענים שלא וגם אם כן זו לא תהיה ירידה משמעותית, אך יש כאלו שסוברים אחרת. לא מעט טוענים שהטענה החדשה תעשה את ההיפך ומחירי הדירות ימשיכו לעלות ואפילו יותר. בשורה התחתונה ה "בוקה ומבולקה" ממשיכים לשרור בשוק הנדל"ן הישראלי. 

רוצים לקבל את ההלוואה כל זמן שעוד מותר?

רבים טוענים שהמשקיעים ימצאו דרכים אחרות להשיג את המימון וזה נכון. ישנם לא מעט אלטרנטיבות, אך כולן הרבה יותר יקרות. 

אז למה אתם מחכים? למה לשלם ביוקר אם אתם עדיין יכולים לקפוץ על גל המשקיעים?!

פנו עכשיו למומחים שלנו! ותקבלו את כל הסיוע הנדרש כדי להוציא את ההלוואה עד ה 30/9/21 התאריך שבו לא ניתן יותר לקחת הלוואות משכנתא לגיוס הון עצמי. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: