משכנתא וחופשת לידה איך זה הולך ביחד?

גם אם חשבתם שתוכלו לתכנן את המועד והתזמון המדויק למשכנתא שלכם תדעו שזה ממש לא כך! אם כבר יש לכם אפשרות, מצאתם דירה מוצלחת ואתם אמורים להעביר את התשלום שתקחו במשכנתא אתם תעשו את זה במועד המסוכם בלי לדחות בגלל סיבות כאלו ואחרות. כשכך הם פני הדברים אין זה פלא שיווצר מצב שבו תחילת המשכנתא וחופשת הלידה התנגשו ביחד. 

השאלה היא, מה עושים במצב כזה? האם הבנק יתייחס לכך אחרת? ואיך יראו תשלומי המשכנתא שלכם?

איך מתייחס הבנק ללקוחות שעומדות לפני חופשת לידה?

בדרך כלל הבנק לא מתייחס באופן שונה ללקוחות כאלה, אלא אם כן תשלומי המשכנתא שלהם מבוססים על המשכורת של האישה או שהמצב הכלכלי שלהם לא מזהיר. במקרים כאלו הבנק עלול לחשוש שהאישה תאריך את חופשת הלידה שלה ואז יהיה לזוג קשה לעמוד בהחזרי המשכנתא. יש גם בנקים שלוקחים בחשבון את ההוצאות הרבות כאשר נולד תינוק. ולכן הם ידרשו שיכולת ההחזר תהיה גבוהה יותר מן המקובל. 

ברור שאם המצב הכלכלי טוב, העבודה של האישה יציבה ויש חסכונות בצד, גם אם המשכורת של האישה מכסה חלק גדול מן המשכנתא, הבנק לא יעשה בעיות כי הכי הרבה הבנק יתחשב בהם ויאפשר להם הקפאת משכנתא. הקפאת משכנתא זהו מצב שבו הבנק מאפשר לא לשלם במשך כמה חודשים משכנתא. לא תמיד הבנק מוכן לאפשר את זה ובטח לא בתחילת המשכנתא. אבל בדרך כלל בכזה מצב שהבנק רואה פוטנציאל טוב של עמידה במשכנתא רק שתבוא עכשיו תקופה כלכלית קצת יותר עמוסה הבנק בכל אופן יאפשר את ההקפאה.

אם המשכנתא מתבססת בעיקר על המשכורת של הגבר, בכלל לא אמורה להיות בעיה כי ההכנסות הללו נשארות על עומדן.

איך מסתדרים עם תשלומי המשכנתא אם האישה מחליטה להאריך את חופשת הלידה?

על פי הסטטיסטיקות רק 60% מהנשים חוזרות לעבוד מיד לאחר חופשת הלידה. 40% מהנשים מאריכות את החופשה או שהן לא חוזרות כלל לשוק העבודה. איך הנשים הללו מסתדרות עם המשכנתא? 

אז כך, בזמן חופשת הלידה אין בעיות כלל כי מקבלים מהביטוח לאומי כיסוי מלא ומשכורת כמו בכל שאר החודשים. גם לאחר שנגמרת חופשת הלידה הרשמית ומגיעה ההארכה, יש דרכים להתמודד עם תשלומי המשכנתא. לעיתים הכנסה של הבעל מספיקה וגם אם לא, תמיד יש את האפשרות לבקש מהבנק הקפאת משכנתא.

בחברת המפתח למשכנתאות רחובות יעזרו לכם!

עם כל הפשטות שבעניין, משכנתא שנפגשת יחד עם חופשת לידה היא מורכבת יותר ואין על כך חולקים. לכן צריך לדעת לתכנן אותה בצורה טובה יותר. לקחת בחשבון הקפאת משכנתא, או תקופת גרייס ומה יצא גובה ההחזר אחר כך. כזו משכנתא מתכננים רק אצל מקצוענים!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: