מיהו הבנק המשתלם ביותר ללקיחת משכנתא?

בכתבה הזו נביא סטטיסטקות כי למעשה אין בנק זול ובנק יקר. תלוי כמה כל אחד מתמקח ומה התנאים שלו. אבל אפשר להביא נתונים בשטח ולהסיק את המסקנות המתבקשות. זה נכון שמשכנתא זה לא חנות עם מחירים קבועים שאפשר להשוות ביניהם. במשכנתא השוואת המחירים היא אינדיבידואלית כל אחד לעצמו. כדי לערוך השוואת משכנתא צריך לעבור מבנק לבנק ולראות מה התנאים שכל אחד מהם מוכן לתת. אך עדיין אם נתונים סטטיסטיים מוכיחים שבנק מסוים נותן ריביות זולות, ננסה כן ללחוץ עליו יותר. 

הנתונים שנביא בכתבה הבאה הם נתונים של בנק ישראל שבדרך כלל לא מתפרסמים. בפעם האחרונה בנק ישראל כן פרסם את הנתונים, הסיבה לכך היא ההתפתחות המסחררת של שוק המשכנתאות. שוק המשכנתאות הוא שוק חזק, מלא אקשן, שינויים ותמורות וצריך לדעת מה קורה בשטח. 

אז קדימה…

מי הבנקים הזולים ברשימה?

במקום הראשון והמנצח עומד בנק דיסקונט. 37% מהצעות המשכנתא הזולות ביותר ניתנו אצלו. אחריו בתור מגיע בנק לאומי 25% מההצעות הזולות הגיעו ממנו. אחר כך בנק הפועלים מופיע והוא מונה 19% מההצעות שברשימה. לאחריו מזרחי טפחות שלוקח חלק של 13% ואחרון חביב הבנק הבינלאומי עם 6%. וכמובן יש עוד כמה בנקים שכלל לא מופיעים ברשימה. הנתונים הללו הם אמיתיים. כמובן שצריך לקחת בחשבון גם נתונים נוספים מסביב כמו העובדה שרוב המשכנתאות נלקחות בבנק מזרחי טפחות ואילו ברשימת המשכנתאות הטובות ביותר ההצעות שלהם תפסו רק 19% מה שמעיד על כך שאין כל כך הרבה הצעות טובות מהם.

למה הכי חשוב להתמקח עם הבנקים?

זה נכון שבנק דיסקונט באופן כללי נותן הצעות טובות יותר מאשר בנק מזרחי טפחות אך זה לא אומר שאם לקחתם שם משכנתא מיצתם את הפוטניציאל ולא תוכלו להשיג במקום אחר משכנתא טובה יותר. אם תלכו רק על בנק שלפי הסטטיסטיקה הוא זול, לא תקבלו תנאים טובים כלל. כי את עיקר העבודה עושה תהליך המיקוח. ההצעות ההתחלתיות של הבנקים הן תמיד גרועות והתפקיד שלנו הוא לנסות להוריד אותם. וזה לא משנה באיזה בנק. דרך הפעולה המקובלת היא פשוט לעבור מבנק לבנק עם ההצעות מהבנקים האחרים ולראות מי נותן את ההצעה הכי זולה ועליה ללכת.

יועץ משכנתא יעשה לכם את העבודה

לנהל משא ומתן עם הבנק זה סיפור מורכב, אם אתם רוצים שזה יעשה בצורה מושלמת תשאירו ליועץ משכנתא את העבודה. יועץ משכנתא יעשה את זה במומחיות וידע לחתור למטרה. 

מומחי המשכנתא של חברת המפתח למשכנתאות רחובות ישמחו להכיר אתכם ולתת לכם שירות קרוב לבית. פנו עכשיו למומחים שלנו שילוו אתכם יד ביד כל הדרך למשכנתא. מפתיחת תיק המשכנתא, משימות טפסולוגיה ובירוקרטיה וכמובן גם משא ומתן עם הבנקים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם , הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: