מוכרים את הדירה? בדקו כמה אתם יכולים לקבל עליה, אל תוותרו על שקל!

דירה לא מוכרים כל יום ולכן לא כדאי להחמיץ את ההזדמנות. לכם יש מטרה אחת, למכור את דירה בסכום כמה שיותר גבוה. העניין שזה קצת מתנגש אם תבקשו סכום גבוה מידי לא תצליחו למכור את הדירה ומצד שני חבל שתמכרו אותה בזול אם יכלתם לקבל עליה יותר. אתם צריכים לקחת בחשבון שהכסף שתפסידו אם תמכרו את דירה בזול לא נשאר בתוך עצמו אלא יתנקם בכם גם במשכנתא. אם תמכרו את הדירה בכמה אלפים פחות, יהיה לכם פחות הון עצמי וממילא תנאי המשכנתא יהיו פחות טובים. מה שאתם צריכים זה לחשב בצורה מדויקת את המחיר של הדירה שלכם. כך תהיו בטוחים בעצמכם ותגבו את המחיר עד השקל האחרון.

מי יוכל לעזור לכם בחישוב ערך הדירה שלכם?

קיימות שתי דמויות מפתח שכדאי להיעזר בהן כאשר מדברים על שווי ומחיר דירה – המתווך והשמאי.

מתווך- כאשר אנו מזכירים מתווך אנו מדברים על המתווכים המקצועיים והאמת שלא רק. מתווך שוזף בכל יום עשרות דירות ומחירים וממילא הוא גם מבין במחירי דירות. אתם יכולים להזמין מתווך ולשאול אותו על הערך של הדירה שלכם. תוך כמה דקות יהיה לו תשובה מהשטח לתת לכם. 

שמאי- התפקיד של השמאי הוא להעריך שווי של דירה. השמאי בניגוד למתווך, לא יתן לכם תשובה מהשטח תכל'ס בכמה נמכרת כזאת דירה, אלא יגיע למסקנה הזאת על פי חישובים מקצועיים. התשובה של השמאי לא תהיה מיידית והוא גם יגבה כסף על הביקור.

אנחנו ממליצים למעשה להיעזר בחוות הדעת גם של המתווך וגם של השמאי. המתווך יתן לכם עובדות מהשטח ואילו השמאי בטביעת עין מקצועית יפנה את תשומת ליבכם לנתונים שאולי המתווך לא שם לב אליהם.

ממה מושפע מחיר הדירה שלכם?

יש כל מיני פרמטרים לבחינת מחיר דירה, אנחנו נביא את העיקריים שבהם.

  • הפרמטר המרכזי הוא הגודל של הדירה. כל מ"ר שווה כסף וכדי לקבוע מחיר של דירה צריך דבר ראשון לדעת כמה מטרים היא מכילה בלי קשר לאיך שהיא נראית. 
  • נתון נוסף מאוד משמעותי הוא המיקום של דירה. דירה באופקים לא תעלה כמו דירה בירושלים ותל-אביב. ההפרשים יהיו בסדר גודל של מאות אלפי שקלים ואפילו מיליונים. גם בתוך הערים עצמם יש פער דירה בשכונת יוקרה לעומת אזור מיושן ועוד.
  • מרפסת זו גם סוגיה בפני עצמה. מרפסת מעלה את ערך דירה וגם גורמת לכך שהדירה תימכר מהר יותר. עם מהמרפסת שלכם נשקף נוף, הערך של דירה שלכם יעלה עוד יותר כי ערך דירה שבה מרפסת נוף עולה פי שניים מערך דירה שבה מרפסת ללא נוף.
  • תחנה בקרבת דירה מעלה את ערך דירה. כלל שיש יותר קווים שעוברים דרך התחנה הזאת כך ערך דירה יעלה יותר. 
  • רישום מסודר בטאבו. ערך דירה לא יעלה בגלל שהכל מסודר אבל אם יש בעיות דירה תהיה הרבה יותר זולה וגם יהיה לה קשה להימכר.

בשורה התחתונה

אל תסמכו על עצמכם יותר מידי, הזמינו שמאי ומתווך שיגידו לכם כמה אתם יכולים לקבל על דירה שלכם. כדאי גם שתשאלו אותם מה המעלות בדירה שלכם. כך תוכלו להבליט אותם ולמכור אותה יותר מהר במחיר יותר גבוה.

מכרתם את הדירה ? מה עושים עם המשכנתא? פנו עכשיו למומחים של משכנתא רחובות שילוו אתכם כל הדרך לבית החדש שלכם!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: