מה שאתם צריכים לדעת בשביל לקחת משכנתא עבור דירה בחו"ל

רוצים להשקיע? התייאשתם מהמחירים בארץ והלכתם על חו"ל. שיהיה בהצלחה! אבל רגע לפני, פנו לכם כמה דקות וקראו את הכתבה הבאה. משכנתא עבור דירה בחו"ל היא קצת יותר מורכבת ממשכנתא רגילה ולכן חשוב שתכירו אותה קודם. 

מאיזה בנק ניתן לקחת משכנתא לדירה בחו"ל?

האמת שכל האופציות פתוחות. בנקים ישראלים, גופים מוסדיים בישראל ועוד. אבל יש אפשרות נוספת שפעמים רבות כאשר קונים את דירה בחו"ל היא תהיה יותר משתלמת. האופציה היא לקחת משכנתא במדינה שבה נקנה הנכס. בשוק המשכנתא וגם בשוק המט"ח חלים כל הזמן שינויים והשינויים הללו עלולים להביא למצב לא כל כך נעים כאשר הם מתנגשים ביניהם. אדם ישראלי שצריך לשלם משכנתא וחלה עליה במדד. הוא מתבסס על דמי השכירות שמגיעים בדולרים או בכל מט"ח אחר. וגם אם מחירי השכירות יעלו באחת, הוא יוכל להתמודד עם זה. דמי השכירות שלו לא יעלו. הכלכלה היא גלגל וכשחלים תמורות באותו מקום אפשר להתמודד, אבל שכירות מחו"ל ומשכנתא בארץ, זה דבר שיכול קצת להתנגש. לכן, אם אתם אזרחים של אותה מדינה, תוכלו לקחת משכנתא שם וזה כמובן מומלץ יותר. אם אין לכם אזרחות, קחו משכנתא בישראל. שימו לב, יכול להיות שכדאי לכם לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים את מיקום ההשקעה גם את מצב האזרחות שלכם.

אחוזי מימון דירה בחו"ל

כדי לרכוש דירה בחו"ל לא תוכלו למשכן את הדירה הזו אלא אם כן אתם לוקחים את המשכנתא באותה מדינה שבה מתבצעת ההשקעה. בכל אופן בישראל תצטרכו למשכן כל נכס אחר שיש לכם בארץ עליו תקבלו 50% מימון משווי הנכס. בדרך כלל הדירות בחו"ל הרבה יותר זולות כך ש 50% יספיקו לכם ברווח.

איך מתנהלת משכנתא לחו"ל

משכנתא להשקעה בחו"ל זו הלוואה שכל אחד יכול לקחת לכל מטרה בתמורה לשיעבוד הנכס שלו. כאשר אתם ניגשים לבנק לבקש משכנתא אתם פשוט מבקשים לשעבד את הנכס ולקבל תמורת השיעבוד 50% משווי הנכס בהלוואה. עם הכסף שתקבלו תרכשו את דירה בחו"ל.

יש שני סוגי הלוואות שתוכלו לקבל עבור משכנתא בחו"ל

  1. משכנתא רגילה במסלול רגיל. כמו שאמרנו תתכננו את המשכנתא בצורה כזו שתשאר לכם תשואה ולא הכל ילך למשכנתא ולריביות. תחשבו הכל היטב: כמה יעלה, תיווך, עורך דין ועוד. 
  2. האפשרות הנוספת היא לקחת את המשכנתא במסלול מט"ח. מה שתרוויחו יהיה שהחזר המשכנתא שלכם יהיה באותו מטבע בו תקבלו התשואה מההשקעה. וכך יהיה תיאום וההחזר יהיה יציב ומסודר.

עצרו רגע אחד לפני!

רגע לפני שאתם ממשכנים את הבית שלכם ועולים על המטוס כדאי שתבדקו כמה דברים:

  • עלות עורך דין ומתווך.
  • עלות טיסה- אתם צריכים לראות את המקום…
  • דמי ניהול לחברת השקעות כמה בערך זה יוצא.
  • מה גובה המיסים שתשלמו במהלך ההשקעה.

אחרי שתבדקו את הנתונים הללו, ערכו שקלול ובדקו כמה תצטרכו להשקיע כולל ריביות להחזר המשכנתא. העמידו את ההוצאות כולם מול הרווחים ובדקו האם זה יהיה לכם שווה. בשלב הזה אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה או יועץ משכנתא שינתח יחד איתכם את כדאיות ההשקעה. יועץ משכנתאות כדאי לקחת בכל מקרה, כל פעם שלוקחים משכנתא ובטח כאשר לוקחים משכנתא בחו"ל. שימו לב כאשר אתם לוקחים יועץ משכנתא שיש לו ניסיון עם משכנתאות בחו"ל אל תקחו אחד שהנושא חדש אצלו, אלא מומחה בעל ניסיון שידע לשים לב לכל הפרטים.

אנחנו, חברת המפתח למשכנתאות רחובות, חלק מחברת משכנתאות גדולה שהתנסתה בכל סוגי המשכנתאות. בואו גם אתם והצטרפו לעשרות משקיעים מרוצים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם קרוב לבית, הקליקו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: