לוקחים משכנתא, מהן התחנות בהן יהיה עליכם לעבור?

לקיחת משכנתא הוא תהליך ארוך, מייגע המורכב ממספר שלבים עיקריים. בפוסט הבא נביא לפניכם 3 תחנות עיקריות בהם עליכם לעבור בתהליך המשכנתא. ברור שכל תחנה כזו מכילה הרבה יותר ממה שכתוב ושנאמר והיא תהליך בפני עצמה אך חשוב שתבינו באופן כללי לקראת מה אתם הולכים.

תחנה ראשונה - מתכוננים למשכנתא

אמרנו שהמשכנתא היא מורכבת, צריך לדעת איך לעשות אותה כי מדובר בסיפור רציני, נכון? לדבר רציני צריך להתכונן בצורה רצינית, בישוב הדעת ובכובד ראש. לכן, התחנה הראשונה היא ההכנות למשכנתא. יש מספר מושגים שכדאי שתכירו כמו הון עצמי, יכולת החזר וכו'. כך תוכלו להתכונן כיאות לקראת המשכנתא. 

אז לא נפרט ממש רק נאמר שכדי לקבל משכנתא כל זוג צריך להביא הון עצמי משלו. ככל שההון העצמי גבוה יותר, כך הבנק יתן ריביות זולות יותר. עם ההון העצמי לא מספק, הבנק יסרב לתת משכנתא. לכן, לפני שמגישים בקשה למשכנתא לבנק, צריכים לבדוק שיש מספיק הון עצמי. נקודה נוספת זו יכולת החזר, הבנק בודק שיש לכם מאיפה להחזיר את המשכנתא. ככל שיכולת ההחזר שלכם גבוהה יותר, כך תקבלו ריבות טובות יותר מהבנק ואם יכולת ההחזר שלכם לא מספקת לא בטוח שהבנק יסכים לתת לכם משכנתא.

בשורה תחתונה, כדי להתכונן למשכנתא אתם צריכים לגייס כמה שיותר הון עצמי ולדאוג שהוא יהיה מספק. והדבר השני שאתם צריכים לעשות הוא לדאוג לכך שיכולת החזר שלכם תהיה כמה שיותר גבוהה או שלפחות תיראה ככזו.

תחנה שניה - בקשה למשכנתא

אחרי שאתם מוכנים למשכנתא אתם יכולים להגיש כבר את הבקשה. לאחר מכן תשוו בין ההצעות של הבנקים השונים, תבנו תמהיל משכנתא, תנהלו משא ומתן וכו'. עד שתגיעו למשכנתא הרצויה. בשלב הזה סכמו עם הבנקים על לקיחת משכנתא ותתקדמו לעבר חתימת המשכנתא.

תחנה שלישית - משימות המשכנתא

לאחר שתחתמו על המשכנתא תקבלו שורה של משימות שתצטרכו לעשות. רק לאחר שתסיימו את כולם ותגישו את כל המסמכים הרלוונטיים תוכלו לקבל את המשכנתא. ההמלצה שלנו היא לא לחכות עם המשימות הללו אלא לבצע אותן מיד וכמה שיותר מהר. עם המשימות הללו יתעכבו כל המשכנתא תתעכב יחד איתם וחבל.

רוצים לעשות את זה קל יותר פנו למפתח למשכנתאות רחובות!

אם אתם רוצים להפוך את התהליך כולו לפשוט הרבה יותר, אתם מוזמנים לפנות למומחים שלנו. אנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך. משלב ההכנה למשכנתא, כמובן בהגשת הבקשה, בניית התמהיל והמיקוח עם הבנקים. ואחרון חביב גם בסבכי הבירוקרטיה. 

עם המומחים שלנו הכל יהיה פשוט יותר, קל יותר, רגוע יותר וזול יותר. ייעוץ משכנתא מוזיל את המשכנתאות בעשרות אלפי שקלים בממוצע ואפילו מאות אלפי. ואילו מוריד את ההחזרים החודשיים במאות שקלים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם מומחה מבית המפתח למשכנתאות, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: