הפוסט שיגלה לכם את כל הזכויות שלכם בתהליך מחזור משכנתא

מחזור משכנתא בישראל הוא נושא פופולרי ביותר, בפרט בשנה האחרונה לאחר הסרת מגבלת הפריים. אין מה לומר, בשנה האחרונה המודעות לכלי הזה עלתה. אבל מה שלא כולם יודעים והמודעות בנושא היא שואפת לאפס הוא שיש לכם זכויות בתהליך. וכמו בכל דבר, אם אין לכם ידע לא תקבלו. 

בכתבה הבאה נספר לכם קצת על הזכויות שלכם בתהליך מיחזור משכנתא כך שתדעו לדרוש אותם מהבנק.

אז מה הזכויות שלכם במיחזור משכנתא?

יש שתי זכויות עיקריות שאנשים לא יודעים וחבל. דבר ראשון אתם רשאים לבקש מהבנק להוציא לכם דף הסבר על מיחזור המשכנתא שלכם. בדף יהיה מפורט הכל על המיחזור שלכם: סוגי העמלות, מסלולים, תשלומים, לוחות סילוקין, פירעון, האם המיחזור פנימי או חיצוני ועוד. את הדף הזה תוכל לקבל מהבנק פעמיים בשנה. הדף הזה עשוי לסייע לכם רבות במגוון תחומים כך שחשוב שתהיו מודעים לעניין.

אחד הדברים במיחזור משכנתא זו עמלת פירעון מוקדם, העמלה הזו היא עמלה יקרה בשווי עשרות אלפי שקלים. יתכן שיש לכם פטור מהעמלה הזו אך הבנק כמובן לא יודיע לכם על כך תצטרכו להגיש בקשה לשם כך.

פטור מעמלה על מחזור משכנתא תקבלו במקרים הבאים:

  • אם יש לכם מסלול זכאות במשכנתא לא תצטרכו לשלם עמלת פירעון מוקדם.
  • אם המשכנתא שלכם היא מסחרית.
  • אם סכום הפירעון שנשאר לכם במשכנתא הוא פחות מ 10% מהסכום המקורי. כלומר אם לקחתם משכנתא של מיליון ונשאר לכם לפרוע פחות מ 100,000 ש"ח לא תצטרכו לשלם עמלת פירעון מוקדם.

עוד כמה דברים שכדאי שתדעו על מיחזור משכנתא

מיחזור משכנתא זה בעצם חישוב מסלול מחדש. משנים את כללי המשחק. אם עד עכשיו שילמתם את המשכנתא בצורה מסוימת, לאחר המיחזור תשלמו בצורה שונה. מה שעושים זה שלוקחים משכנתא חדשה כדי לכסות את המשכנתא הקיימת. את המשכנתא החדשה אתם פותחים על דף לבן, מנהלים משא ומתן מחדש. קחו בחשבון שהריביות היום זולות מאי פעם וסכום המשכנתא שתקחו במיחזור יותר קטן מהסכום המקורי כי בכל אופן שילמתם כמה שנים. לכן המשכנתא החדשה תהיה בתנאים הרבה יותר טובים מה שאמור לחסוך לכם כמה מאות או עשרות אלפי שקלים. 

מה שקורה הוא שאתם בעצם פורעים את המשכנתא שלכם ולוקחים משכנתא חדשה. לכן תדרשו לשלם עמלת פירעון מוקדם. אך כמו שאמרנו, יש מקרים שתקבלו פטור מתשלום עמלת פירעון מוקדם. יש מסלולי משכנתא שמלכתחילה אין בהם עמלת פירעון מוקדם.

ממחזרים את המשכנתא שלכם?

אם אתם ממחזרים את המשכנתא כדאי שתדעו שלא כדאי לעשות את זה בלי יועץ משכנתאות. וגם אם יועץ משכנתא לא תמיד זה רווחי הכי כדאי שתתיעצו עם מישהו שימליץ לכם אם אכן זה כדאי. 

אצלינו במשכנתא רחובות יש שירות חינם של ייעוץ בסיסי, אתם מוזמנים לבוא אלינו לפגישה ואם אכן מיחזור משכנתא יהיה כדאי עבורכם נמשיך ללוות אתכם הלאה.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: